Ik miste de gezelligheid

“In de straat waarin ik woon is de avondvierdaagse altijd al aanwezig geweest. Het schuift steeds een paar huisnummers door. De buurman op de hoek was vanaf het allereerste begin betrokken. Mijn voormalige buurvrouw vroeg mij eens of ik mee wilde helpen in ‘de tent’. Dat zal ik 2012 geweest zijn. Ze kwamen vrijwilligers tekort, iets wat ik niet zo goed kan begrijpen, want het zijn maar vier avonden per jaar.” Het jaar daarop hoorde ik niks, ik dacht: ‘vast voldoende vrijwilligers’. Maar ik miste de gezelligheid van de dames in de tent en het hele evenement, de blije gezichten van de lopers als ze op de vierde avond de medailles omgehangen krijgen, het feest, gewoon de hele sfeer. Dus heb ik mij het jaar daarop zelf aangemeld. Sindsdien ben ik als vrijwilliger betrokken”.

Lees het verhaal

Geïnspireerd...?

Meld je aan

Meer inspiratie?

Bekijk alle verhalen