Het kan zo simpel zijn!

"In 2007 kwamen wij in Zeewolde wonen, mijn kinderen zaten toen in groep 5 en 6. Doordat ik regelmatig op school hielp met activiteiten en me inzette als overblijfmoeder, leerde ik vrij snel andere ouders kennen.. Dit was eigenlijk de eerste aanraking met vrijwilligerswerk. Doordat ik andere ouders leerde kennen, kwam ik in aanraking met Zeewolde Winterworld. Er was een informatieavond om vrijwilligers aan te trekken en daar ben ik naar toe gegaan met twee andere ouders. Alle drie hebben wij ons toen aangemeld en dat was het begin van een aantal jaren ’ijs koorts’. Ik heb daar eerst als vrijwilliger wat diensten gedraaid en ben vervolgens, samen met een van de andere ouders die inmiddels een vriendin is geworden, begonnen aan de taak om de vrijwilligers te contacten en roosters te maken voor de vrijwillige inzet tijdens Winterworld. Tijdens het evenement veranderen er natuurlijk altijd dingen, dus daar waren wij ook verantwoordelijk voor. Als er iemand uitviel moesten we snel op zoek naar vervanging, wat ik toen nog een paar jaar heb volgehouden met veel plezier. Helaas door een aantal privé gebeurtenissen heb ik besloten om mijn taken bij de ijsbaan neer te leggen. In de tussentijd was ik ook als vrijwilliger aan de gang bij de avondvierdaagse. Daar ben ik begonnen op de uitdeelpost. De jaren daarna heb ik ook nog als verkeersregelaar gestaan. Toen kon dat nog zonder papieren, tegenwoordig heb je daar een examen voor." 

Lees het verhaal

Geïnspireerd...?

Meld je aan

Meer inspiratie?

Bekijk alle verhalen