BEMIDDELINGSDIENST ZEEWOLDEVOORELKAAR
De bemiddelingsdienst is er voor iedereen die via het online platform nog niemand heeft kunnen vinden en ziek of slecht ter been is of een handicap heeft. De bemiddelingsdienst maakt onderdeel uit van Welzijn Zeewolde. Deze dienst bestaat naast het online portaal 'Zeewoldevoorelkaar' voor vraag en aanbod van vrijwillige inzet.
Hoe werkt het?
De bemiddelingsdienst wordt bezet door medewerkers van Welzijn Zeewolde. Zij kunnen u helpen met het zoeken naar hulp voor kleine klussen of hulpvragen. De vrijwilligers hebben een vrijwilligerscontract. De medewerkers van Welzijn Zeewolde kennen deze vrijwilligers persoonlijk.
Contact opnemen
U kunt de bemiddelingsdienst Zeewoldevoorelkaar op verschillende manieren bereiken:
- via het telefoonnummer 036-5224655 op maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur.
- via het e-mailadres welzijn@zeewolde.nl
- tijdens het spreekuur in het Vraaghuis (adres: Stevinweg 2)
Kosten
Vrijwilligers moeten soms kosten maken tijdens het vrijwilligerswerk dat ze voor u doen. Wij het belangrijk vinden dat de vrijwilligers niet voor deze kosten opdraaien. De volgende kosten betaalt u aan de vrijwilliger:
Activiteit | Kosten |
Boodschappen doen | € 3,00 per keer |
Klusje in tuin | € 3,00 per keer |
Technische klus | € 3,00 per keer |
Vervoer in Zeewolde | € 3,00 per rit |
Vervoer buiten Zeewolde | € 0,30 per kilometer |
Excl. parkeerkosten |
U betaalt deze kosten direct aan de vrijwilliger. Dit kan met gepast geld of via een betaalverzoek (tikkie).
Afspraken
Wij hebben een aantal afspraken opgesteld voor het uitvoeren van kleine klussen of hulpvragen:
- Vrijwilligers kunnen slechts een dienst verrichten die met gezond verstand opgelost kan worden. Dus geen specialistisch vakwerk.
- Een klus mag niet te groot zijn. Een klus van maximaal 2 uurtjes is oké, maar groter niet. De vrijwilligers hebben altijd de mogelijkheid om de klus te weigeren, omdat het te groot of te specialistisch is.
- Het kan niet om structurele klussen gaan, zoals grasmaaien, structureel tuinonderhoud of het huishouden doen. Voor structurele problemen moet er gezocht worden naar structurele oplossingen.
- De vrijwilliger die bij u komt, kan alleen de klus of de rit welke u heeft aangevraagd uitvoeren. Alleen de afspraken die bij ons zijn geregistreerd, vallen namelijk onder de verzekering voor de vrijwilligers.
- Als u nog een keer hulp wilt hebben van een vrijwilliger dient u Welzijn Zeewolde opnieuw te bellen. Wij kunnen niet beloven dat u hulp krijgt van dezelfde vrijwilliger, maar kunnen u verzekeren dat ook andere vrijwilligers gemotiveerd zijn.
- De vrijwilliger kan om privacy redenen niet zijn privé telefoonnummer aan u doorgeven. Het is ook niet de bedoeling dat u op andere wijze rechtstreeks contact legt met de vrijwilliger.
- Ter ‘voorkoming van misverstanden i.v.m. geldzaken’ schrijft u altijd samen met de vrijwilliger op hoeveel geld u meegeeft voor de boodschappen. Vrijwilligers mogen niet uw pinpas en code ontvangen en meenemen voor boodschappen. U dient te zorgen voor contant geld of in overleg dit online over te maken via een tikkie.
- Als een vrijwilliger een klus voor u komt doen, wordt er van u verwacht dat u het juiste gereedschap en of materiaal in huis heeft. Zoals tuingereedschap, klusgereedschap, boodschappentas, etc. is dit echter niet aanwezig, dan dient u dit aan te geven als u de klus aanvraagt.
- Te allen tijde houden wij ons het recht voor om een klus te weigeren. De medewerkers aan de telefoon proberen een goede inschatting te maken van uw hulpvraag en zullen het ook aangeven als zij inschatten dat de vraag te groot of te structureel is. Dan zullen zij u als mogelijk adviseren over andere mogelijkheden om uw hulpvraag opgelost te krijgen.
- Als u klachten heeft over onze dienst of het werk dat door een vrijwilliger is gedaan dan kunt u contact opnemen met ons algemene nummer.